Spodbujanje bralne pismenosti učencev
Različne raziskave kažejo, da nekateri učenci besedila berejo površno in ga zato slabše razumejo. Pri iskanju odgovorov v besedilu so premalo vztrajni in natančni, težave pa imajo tudi pri logičnemu sklepanju, primerjanju, pojasnjevanju in utemeljevanju odgovorov s primeri iz besedila.
Zato smo se odločili, da se vključimo v projekt in tako izboljšamo bralno pismenost naših učencev. Zavedamo se, da je bralna pismenost osnova za učenje in razvoj posameznika, zato se bomo trudili širiti spoznanja in razvijanje zavesti o pomenu branja.
Projekt Spodbujanje bralne pismenosti poteka v okviru rednega učnega procesa ter v okviru dodatnih dejavnosti, ki jih izvajajo posamezni učitelji in ostali strokovnjaki.
Cilji projekta:
- izboljšati tehniko branja,
- učence motivirati za branje (umetnostnih in neumetnostnih besedil),
- izboljšati razumevanje prebranega besedila in nebesednega gradiva,
- spoznavati in uporabljati različne strategije dela z besedili,
- spoznati bralne učne strategije (BUS),
- izboljšati govorne sporazumevalne zmožnosti.
Dejavnosti, ki bodo potekale za dosego ciljev:
- Vaje za opismenjevanje in razvijanje grafomotoričnih spretnosti. (1. razred)
- Uvajanje v začetno branje. Predavanje za starše. (2. razred)
- Bralni dnevnik (vsak učenec s pomočjo staršev vodi svoj port folio)
- Bralni preizkus na začetku in koncu šolskega leta. (3. , 4. in 5. razred)
- Učenje branja grafov, tabel in preglednic. (5. in 6. razred)
- Razredna knjižnica in bralne urice v razredu.
- Izdelava lastnih knjig, pisanje člankov za šolski časopis.
- Večji poudarek pravopisu pri vseh predmetih (velike začetnice,..).
- Del pouka po mednarodno priznani pedagoški metodi Storyline (5.razred).
Otrok je bralno pismen, ko usvoji tehniko branja, zna brati z razumevanjem in to znanje uporablja na vseh področjih življenja. Branje mu je v veselje.
Marja Godler in Nataša Božič